ODBUDOWA DRÓG GMINNYCH USZKODZONYCH W TRAKCIE NAWAŁNICY – III etap
» Notice description
I. Przedmiotem zamówienia jest odbudowa dróg gminnych uszkodzonych w trakcie nawałnicy w roku 2017 – III etap, poprzez wykonanie nawierzchni nieulepszonej z tłucznia kamiennego oraz częściowo z płyt typu Yomb i płyt pełnych drogowych z podziałem na 3 części:
CZĘŚĆ 1 - Odbudowa nawierzchni drogi nr 195039G, ul. Podlaszewskiego w Dziemianach (dz. nr 236/4, 240/25, 655 obr. ew. Dziemiany) w km od 0+000 do 0+380)
CZĘŚĆ 2 - Odbudowa nawierzchni drogi gminnej nr 195027G, Raduń-Kalwaria (dz. nr 63/1 obr. ew. Raduń) w km od 0+000 do 0+800
CZĘŚĆ 3 - Odbudowa nawierzchni drogi gminnej nr 195025G Kolano-Jastrzębie (dz. nr 449/3 obr. ew. Dziemiany, 448/4, 88/2, 453/3, 88/3, 118, 269 obr. ew. Jastrzębie) w km od 0+000 do 2+000.
Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego obejmuje:
- roboty przygotowawcze i pomiarowe,
- roboty ziemne powierzchniowe wykonywane mechanicznie (usunięcie humusu, wykopy, koryto pod konstrukcję nawierzchni, nasypy),
- wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem (odcinkowo),
- wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa naturalnego (pospółki) stabilizowanego mechanicznie,
- wykonanie warstwy górnej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 mm,
- wykonanie podsypki piaskowej (dotyczy dróg na których odcinkowo planowana jest budowa i przebudowa nawierzchni z płyt typu Yomb i płyt drogowych) - Część 1, Część 2 i Część 3,
- przebudowa nawierzchni z płyt drogowych pełnych ( dotyczy dróg na których odcinkowo planowana jest przebudowa istniejącej nawierzchni z płyt drogowych pełnych) - Część 2,
- profilowanie skarp i wykonanie poboczy,
- udrożnienie istniejących urządzeń odwadniających (przepustów, rurociągów i rowów przydrożnych.
1. Roboty przewidziane do wykonania należy wycenić i wykonać zgodnie z przedmiarem robót, projektem budowlanym i STWiORB oraz zawartymi w tych dokumentach opisami technicznymi, obowiązującymi normami technicznymi – PN i PN-EN, załączoną częścią rysunkową oraz zasadami wiedzy technicznej.
2. Załączony przedmiar robót, służy jako dokument pomocniczy do wyceny zadania inwestycyjnego, który należy sprawdzić i uzupełnić w zakresie rzeczowym i obmiarowym z projektem budowlanym i załączoną częścią rysunkową, celem właściwej wyceny całej inwestycji. W wycenie oraz zakresie robót uwzględnić przywrócenie innych nawierzchni i nasadzeń m.in. skarp i poboczy do stanu pierwotnego.
3. Zaleca się zapoznanie się z terenem przeznaczonym pod realizację przebiegu całej inwestycji, celem wyceny ewentualnych prac naziemnych i innych pominiętych w opracowaniach projektowo-kosztorysowych.
4. Ofertę cenową należy przygotować w formie kwoty ryczałtowej dla danej części inwestycji.
5. Zamawiający wymaga wykonania badań próbek kruszywa łamanego przeznaczonego do wbudowania.
6. Materiał pozyskany z korytowania należy przewieźć i wbudować na miejsce wskazane przez Zamawiającego w odległości do 10 km od terenu budowy.
7. Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną na etapie przygotowania do robót budowlanych (w tym.: wytyczenie trasy dróg w terenie, ewentualne rozstrzyganie wątpliwości co do przebiegu granic )
8. Po zakończeniu inwestycji, na dzień odbioru Wykonawca zobowiązany jest sporządzić i przedstawić kosztorysy powykonawcze - uproszczone całej inwestycji z obmiarem wykonanych robót oraz dokumentacją budowlaną powykonawczą obejmującą również część rysunkową - plany zagospodarowania terenu z naniesionymi ewentualnymi zmianami.
9. Wszystkie wskazane w opracowaniach projektowych nazwy własne produktów należy traktować tylko jako wskazanie parametrów nie gorszych niż wymienione w projektach.
Tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu Zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w w/w dokumentach. Podane w dokumentacji przetargowej nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy PZP a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w dokumentacji projektowej poprzez równoważność Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne, np.: klasa, wytrzymałość lub inne, nie będą gorsze od urządzeń jakie zostały przyjęte w dokumentacji. Zastosowanie urządzeń równoważnych zapewnić musi także kompatybilność z pozostałymi materiałami i urządzeniami przyjętymi w zastosowanej technologii. Wszystkie wskazane w opracowaniach projektowych nazwy własne produktów należy traktować tylko jako wskazanie parametrów nie gorszych niż wymienione w projektach.
II. Zatrudnienie osób wykonujących czynności
1. Stosowanie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu wszystkich robót budowlanych na terenie budowy, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. W celu uniknięcia wątpliwości strony określają, iż wymóg ten nie dotyczy między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną.
2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
c) innych dokumentów,
- zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za spełnienie przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę obowiązku zatrudnienia osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności na podstawie umowy o pracę. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.
4. Niezłożenie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę skutkujące sankcją w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.
5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
III. Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób uwzględniający dostosowanie do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.
IV. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane. Minimalny okres gwarancji 24 miesiące na jakość wykonanych robót, wbudowanych materiałów i urządzeń od daty odbioru końcowego robót.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
12.03.2020 | 10:00
» Location
ul. 8 Marca 3
Dziemiany 83-425
Województwo: pomorskie
Polska
» Category assortment
- Construction supervision and other construction services
- Other construction and renovation works
- Landscaping services
- Technical building installation services
- Dismantling services
- Road and railroad services
- Dredging and regulation of water bodies and watercourses
- Design services
- Finishing and renovation works
» Buyer data
Gmina Dziemiany
ul. 8 Marca 3
Dziemiany 83-425
Województwo: pomorskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.