Wykonanie robót budowlanych polegających na budowie zabezpieczeń ppoż. w kompleksach wojskowych w Szczecinie Podjuchy (PKOB 1274).
» Notice description
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na budowie zabezpieczeń ppoż. w kompleksach wojskowych w Szczecinie Podjuchy (PKOB 1274).
Wykonawca będzie realizował roboty budowlane w oparciu o:
1) Decyzje o pozwoleniu na budowę nr: 24/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 22/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 21/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 20/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 23/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 19/O/2019 z dnia 28.08.2019 r., 18/O/2019 z dnia 28.08.2019 r.,
2) Postanowienia nr: DWOP nr 54/P/2016, DWOP nr 46/P/2016, DWOP nr 47/P/2016, DWOP nr 48/P/2016, DWOP nr 50/P/2016, DWOP nr 52/P/2016, DWOP nr 53/P/2016.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w następujących dokumentach:
- projektach budowlanych i wykonawczych,
- specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót,
- przedmiarach robót – pomocniczo.
Realizacja zamówienia wiąże się z dostępem do informacji niejawnych na poziomie ZASTRZEŻONE. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 5.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.2019 poz.742) są zobowiązani do ochrony informacji niejawnych.
Przedmiot zamówienia w szczególności polega na wykonaniu robót dla każdego budynku:
a) przygotowaniu terenu i przyłączeniu obiektów do sieci w tym m.in.:
• przebudowa istniejącego zasilania budynku – likwidacja istniejącego złącza kablowego oraz montaż nowej szafy kablowej;
• odkopanie i ułożenie kabli po nowej trasie;
b) robót ogólnobudowlanych w tym m.in.:
• przygotowawczych, rozbiórkowych i demontażowych – stolarki drzwiowej i okiennej;
• wymianę stolarki drzwiowej i okiennej z obróbką otworów;
• montaż stolarki dymoszczelnej;
• zabezpieczenie balustrady schodowej;
• demontaż elementów palnych w ciągach komunikacyjnych;
• roboty malarskie;
• tynkowanie;
• uprzątnięcie terenu budowy;
c) robót sanitarnych w tym m.in.:
• instalacja wodociągowa oraz hydrantowa - rozdział istniejącej wewnętrznej instalacji wodociągowej na projektowaną instalację hydrantową oraz bytową, demontaż istniejącej instalacji hydrantowej, wykonanie nowej instalacji hydrantowej;
• wykonanie przepustów instalacyjnych w elementach oddzielenia przeciwpożarowego;
d) robót elektrycznych i teletechnicznych w tym m.in.:
• przeciwpożarowy wyłącznik prądu;
• zainstalowanie central oddymiających z instalacją zasilającą;
• instalacje oświetlenia awaryjnego;
• ochrona przeciwporażeniowa;
• zainstalowanie awaryjnych źródeł zasilania – baterii akumulatorów bezobsługowych;
• zainstalowanie czujek oraz ręcznych ostrzegaczy pożaru;
• zainstalowanie napędów do okien oddymiających;
• instalacja wnętrzowa systemu oddymiania – linie dozorowe;
• badania i pomiary;
e) wyposażenia w tym m.in.:
• montaż oznakowania ewakuacyjnego;
• montaż gaśnic proszkowych.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również:
1) Wykonawca wykona dokumentację kolaudacyjną (dla każdego budynku oddzielnie) – zgodnie z wytycznymi Zamawiającego oraz przekaże Zamawiającemu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 07.07.1994 r Prawo budowlane. z późniejszymi zmianami, materiały wymienione w art. 60 – to jest dokumentację budowy i dokumentację powykonawczą. Przekazaniu podlegają również decyzje dotyczące obiektu, a także instrukcje eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem.
2) Wykonawca jest wytwórcą odpadów budowlanych. Po stronie Wykonawcy leży wykonanie na swój koszt utylizacji odpadów powstałych w wyniku robót budowlanych zgodnie z Ustawą o Odpadach z dnia 14.12.2012 r. (tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 701 z późn. zm.).
3) Wykonawca przed przystąpieniem do przedmiotowego zakresu robót wykona inwentaryzację fotograficzną oraz po ich zakończeniu, wykona dokumentację powykonawczą fotograficzną (fotografując stan obiektu przed wykonaniem robót i po ich wykonaniu z tego samego ujęcia w celu porównania). Dokumentacja fotograficzna (min. 6-10 zdjęć na każdy budynek) zostanie dostarczona Zamawiającemu odpowiednio do 14 dni licząc od daty przekazania terenu budowy oraz po zakończeniu robót zostanie dołączona do dokumentacji kolaudacyjnej.
4) Wykonawca wykona instrukcję: bezpieczeństwa pożarowego (dla każdego budynku oddzielnie) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 07.06.2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.2010.109.719) – Rozdział 2, § 6.1. instrukcję eksploatacji dla wykonanych instalacji, instrukcję eksploatacji obiektów.
5) Wykonawca przeprowadzi szkolenia wytypowanych przedstawicieli Administratora i Użytkowników z obsługi, zasad eksploatacji i podstawowej konserwacji bieżącej wszystkich urządzeń, systemów i instalacji specjalistycznych montowanych na obiekcie w terminie wyprzedzającym zgłoszenie gotowości Wykonawcy do odbioru. Terminy przeprowadzenia szkoleń winny być ujęte w harmonogramie rzeczowo- finansowym.
Z przeprowadzonego szkolenia Wykonawca sporządzi protokół zawierający temat, zakres, datę oraz listę uczestników (z podpisami) szkolenia.
UWAGA:
Roboty budowlane będą realizowane na terenie jednostki wojskowej w użytkowanych budynkach.
Wszystkie roboty mają być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami.
Wszystkie materiały, urządzenia, których znaki towarowe lub nazwy własne zostały wskazane w dokumentacji projektowej należy traktować jako przykładowe i dopuszcza się możliwość zastosowania materiałów równoważnych o parametrach nie niższych niż wskazane w dokumentacji projektowej, po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego.
Odstępstwa od wymagań podanych w STWiOR mogą mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach, potwierdzonych uzgodnieniami z przedstawicielem Zamawiającego, wyznaczonym do nadzorowania prac.
2. Szczegółowy zakres i sposób wykonania oraz cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia zostały określone w projektach budowlanych, postanowieniach (załącznik nr 7 do SIWZ), w projektach wykonawczych i ekspertyzach (załącznik nr 8 do SIWZ), specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (załącznik nr 9 do SIWZ) oraz pomocniczo przedmiarze robót (załącznik nr 10 do SIWZ).
UWAGA:
Dokumentacja niejawna dotycząca zamówienia (27 teczek), tj.:
1) PB – Zagospodarowanie terenu. Opracowanie wielobranżowe. Bud. nr 6
2) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 1
3) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 2
4) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 3
5) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 4
6) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura/Elektryka Bud. 6
7) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 3
8) PB – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 4
9) PB – System oddymiania. Bud. 2
10) PB – System oddymiania. Bud. 3
11) PB – System oddymiania. Bud. 4
12) PB – System oddymiania. Bud. 6
13) PB – System oddymiania. Bud. 3
14) PB – System oddymiania. Bud. 4
15) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 1
16) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 2
17) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 3
18) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 4
19) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura/Elektryka Bud. 6
20) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 3
21) PW – Zagospodarowanie terenu. Architektura. Bud. 4
22) PW – System oddymiania. Bud. 2
23) PW – System oddymiania. Bud. 3
24) PW – System oddymiania. Bud. 4
25) PW – System oddymiania. Bud. 6
26) PW – System oddymiania. Bud. 3
27) PW – System oddymiania. Bud. 4
jest do wglądu w Ośrodku Dokumentowania Budownictwa Wojskowego Rejonowego Zarządu Infrastruktury Szczecin od poniedziałku do piątku w godzinach 0800-1400 po wcześniejszym złożeniu pisma do Zamawiającego z prośbą o wgląd do dokumentów niejawnych. Termin dokonania wglądu należy zgłosić pisemnie z dwudniowym wyprzedzeniem, wszelkie wątpliwości dotyczące sposobu udostępnienia dokumentacji niejawnej należy wyjaśnić z p. Markiem Rogalskim tel. 261 45 20 08.
Wglądu mogą dokonać tylko osoby posiadające:
ważne upoważnienia wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej lub poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych na poziomie co najmniej ZASTRZEŻONE zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 742) (oryginał do wglądu) oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych (oryginał do wglądu).
3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
1) Wykonawca, jak również jego Podwykonawcy, zobowiązani są do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy, osób biorących udział przy realizacji zamówienia, wykonujących czynności opisane poniżej. Wymóg zatrudnienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, obowiązuje.
Zamawiający, działając w oparciu o art. 29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 Kodeks pracy, osób wykonujących następujące czynności:
Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia wymagane do wykonania przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę/Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę:
a) czynności bezpośredniego nadzoru i kierowania pracami branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej, drogowej:
- jako majster budowlany (1 osoba może nadzorować więcej niż 1 pracę w przypadku posiadania odpowiednich kwalifikacji),
b) czynności w zakresie prac:
- ziemnych
- rozbiórkowych
- murarskich, tynkarskich, malarskich
- izolacyjnych
- wykończenia wnętrz
- elewacyjnych
- instalacyjnych elektrycznych, teletechnicznych wewnętrznych i zewnętrznych
- instalacyjnych wodociągowych, kanalizacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych, c.o., wentylacji
- chodnikowych, brukarskich
- montażowych, stolarskich, ślusarskich
- montaż instalacji i wyposażenia zabezpieczeń technicznych,
• zatrudnienie osób do wykonywania w/w czynności musi trwać co najmniej przez okres realizacji tych czynności wynikający z harmonogramu rzeczowo-finansowego (HRF) uzgodnionego z Zamawiającym,
• w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną do wykonywania czynności wykazanych w poz. 1 przed upływem czasu wykonania tej czynności Wykonawca powinien zatrudnić bez zbędnej zwłoki na to miejsce na podstawie umowy o pracę inną osobę(y), które będą spełniały warunki udziału w postepowaniu będą mogły wykonywać powierzone czynności.
2) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w poz. 1):
Wykonawca jest zobowiązany prowadzić ewidencję osób, dokumentującą zatrudnienie na podstawie umowy o pracę:
a) Wykonawca/Podwykonawca na etapie realizacji zamówienia jest zobowiązany do prowadzenia listy obecności, która powinna obejmować osoby zatrudnione do wykonywania czynności, o których mowa w poz. 1) i być zgodna z harmonogramem realizacji zamówienia,
b) Wykonawca/Podwykonawca na etapie realizacji zamówienia jest zobowiązany do posiadania dokumentacji dotyczącej zatrudnienia jak: kopii umów o pracę, deklaracje zgłoszenia do ZUS, dokumentów potwierdzających opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub innych dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę do wykonywania czynności, o których mowa w poz. 1.
3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymagań, o których mowa w poz. 1) oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań.
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
• żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
• żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
• przeprowadzania kontroli zatrudnienia na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem zapisów Prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących czynności określonych powyżej:
a) oświadczenie Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Przekazane Zamawiającemu oświadczenia powinny zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności określone w HRF wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy; obowiązek ochrony danych ciąży na Wykonawcy,
b) do wglądu - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji Umowy czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Prawa (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) do wglądu w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami Prawa, zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy.
Z dokonanej kontroli, zostanie sporządzony protokół podpisany przez przedstawicieli Wykonawcy - kierownika budowy i Zamawiającego – inspektora nadzoru.
Make an offer
» Time limit for receipt of tenders
17.11.2020 | 10:00
» Location
Narutowicza 17B
Szczecin 70-240
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
» Category assortment
- Construction supervision and other construction services
- Other construction and renovation works
- Landscaping services
- Technical building installation services
- Dismantling services
- Road and railroad services
- Dredging and regulation of water bodies and watercourses
- Design services
- Finishing and renovation works
» Buyer data
Rejonowy Zarząd Infrastruktury
Narutowicza 17B
Szczecin 70-240
Województwo: zachodniopomorskie
Polska
» Contact details
Available after sign in
Sign inStay up to date with the news from the market
Requests from Construction and renovation services category published on OnePlace in last 10 days.