Back

Świadczenie usług sprzątania w budynkach i utrzymanie porządku na terenie nieruchomości WSSE w Warszawie

» Notice description

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania w budynkach, mycia okien i utrzymanie porządku na terenie nieruchomości użytkowanych przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie w zakresie:
1) Sprzątanie pomieszczeń, mycie okien w budynku przy ul. Żelaznej 79 oraz utrzymanie porządku na terenie tej nieruchomości i na przyległych chodnikach ulicznych,
Szczegółowy zakres czynności i ich częstotliwości podane są w załącznikach nr 2A i 2B do Istotnych postanowień umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ, tj.: Załącznik Nr 2A – Wykaz czynności ul. Żelazna 79 - część biurowa, magazynowa i teren, Załącznik Nr 2B – Wykaz czynności ul. Żelazna 79 - część laboratoryjna.
2) Sprzątanie pomieszczeń, mycie okien w budynku przy ul. Nowogrodzkiej 82, oraz utrzymanie porządku na terenie tej nieruchomości i na przyległych chodnikach ulicznych.
Szczegółowy zakres czynności i ich częstotliwości podane są w załącznikach 2C i 2D
do Istotnych postanowień umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ tj. :
Załącznik Nr 2C – Wykaz czynności ul. Nowogrodzka 82- część biurowa i teren,
Załącznik Nr 2D – Wykaz czynności ul. Nowogrodzka 82- część laboratoryjna.
2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w SIWZ i w Istotnych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 8 do SIWZ.
3. Zamawiający nie podzielił zamówienia na części i nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.
6. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z przedmiotem zamówienia.
7. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.
8. Wykonawca ponadto zobowiązany jest w zakresie realizacji zamówienia:
1) wykonywać dodatkowe czynności porządkowe po przeprowadzonych remontach, usuniętych awariach itp. Zamawiający w trybie roboczym będzie informował Wykonawcę o zakresie, czasie remontów i ewentualnych awariach;
2) wykonywać inne czynności konieczne do utrzymania czystości w budynkach i na terenach posesji w przypadkach losowo-awaryjnych, trudnych lub niemożliwych do zaplanowania;
3) pobierać z posterunku ochrony kluczy do sprzątanych pomieszczeń i zwracać
je po zakończeniu sprzątania (należy przestrzegać zamykania okien w sprzątniętych pomieszczeniach).
4) Zamawiający informuje, że:
9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie prac, zapewnienie warunków pracy zgodnie z przepisami BHP i p. poż.:
1) WSSE w Warszawie nie jest zakładem pracy chronionej;
2) zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia socjalno-magazynowego tj. na szatnię oraz na sprzęt i środki czystości, po jednym w każdej lokalizacji, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Pomieszczenia te spełniają wymagania dla przeznaczonych im funkcji (zalecamy wizję lokalną). Zamawiający nie udostępnia pomieszczeń na biuro i pralnię, jak również oddzielnie pomieszczeń na szatnię damską i męską;
3) powierzchnie terenu na działkach i powierzchnie przyległych chodników określone
są w załącznikach 2A i 2C do istotnych postanowień umowy (Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie wizji lokalnej, Wykonawcy, którzy chcą uczestniczyć, muszą złożyć zgłoszenie stanowiące załącznik nr 7 do SIWZ, termin wizji w dniu 28.10.2020 r. godz. 10.00 );
4) na ul. Żelaznej 79 jest ogółem:
− powierzchni biurowej – 2 973,06 m2 ;
− powierzchni sanitariatów - 140 m2 ;
− powierzchni laboratoryjnych - 2214,94 m2
− okien otwieranych 258 szt. o pow. 3000 m2,
− okien nieotwieranych o pow. 300 m2.
− średnio w pomieszczeniach biurowych są dwa kosze z workami
o pojemności 35 litrów, a w pomieszczeniach laboratoryjnych średnio
po dwa kosze z workami o pojemności 60 litrów.
5) na ul. Nowogrodzkiej 82 jest ogółem:
− powierzchni biurowej -1 935,80 m2 ;
− powierzchni sanitariatów i natrysków 78,06 m2;
− powierzchni laboratoryjnych-242,46 m2;
− okien otwieranych 153 szt. o pow. 668 m2;
− okien nieotwieranych o pow. 74 m2.
− średnio w pomieszczeniach biurowych i laboratoryjnych jest jeden kosz
z workiem o pojemności 35 litrów. Powyższe dane uwzględniają niszczarki. Należy również uwzględnić kosze w sanitariatach. Zamawiający nie wymaga kolorowych worków na śmieci do koszy, mogą być w kolorze czarnym;
6) z artykułów higieny korzystać będzie, razem z interesantami, na ul. Żelaznej 79 średnio 250 osób, a na ul. Nowogrodzkiej 82 średnio 150 osób. Okazjonalnie
na ul. Żelaznej liczba osób może zwiększyć się o ok. 100 osób, szacunkowo 30 razy w roku;
7) pojemniki do zbiórki odpadów zapewnia firma zewnętrzna, z którą Zamawiający ma zawartą umowę. Zamawiający posiada pojemniki na mieszane odpady komunalne oraz pojemnik na odpady segregowane suche;
8) nie wymaga się od osób zatrudnionych przez Wykonawcę mycia sprzętu szklanego
w laboratoriach typu próbówki itp. oraz rozmrażania i mycia lodówek.
10. Zamawiający zaleca, przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji lokalnej w celu sprawdzenia, warunków związanych z wykonaniem usług będących przedmiotem zamówienia w zakresie skalkulowania ceny przez Wykonawcę. Wykonawca, który nie przeprowadzi wizji lokalnej,
a zostanie wybrany do realizacji zamówienia nie będzie mógł zgłaszać żadnych roszczeń wynikających z ewentualnego niewłaściwego określenia zakresu prac i ceny oferty.
11. Zamawiający wymaga:
1) zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę min. 12 osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia, zgodnie z art. 22 § 1 KP. Z tytułu niespełnienia wymagania zatrudnienia w czasie trwania umowy, będą naliczane kary umowne zgodnie ze wzorem Istotnych postanowień umowy, który stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ .
2) ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000 zł przez cały okres realizacji zamówienia
3) Certyfikatu Jakości ISO 9001 lub innego zaświadczenia niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi, według § 13 ust.1 pkt 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. (Dz.U. z 2020, poz.1282 z zm.)
4) przedmiot zamówienia musi być wykonywany zgodnie z przepisami sanitarnymi tak, aby użyte w celach czyszczących substancje i preparaty nie stanowiły zagrożenia
dla zdrowia, życia człowieka i środowiska, tzn. w szczególności odpowiadały wymogom Rozporządzenia (WE) nr 648/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady
z dnia 31 marca 2004 r. z późn. zm. w sprawie detergentów.
Niezależnie od powyższego, Zamawiający w uzasadnionych przypadkach ma prawo żądać zmiany zastosowanego środka czystości.W takiej sytuacji Wykonawca jest zobowiązany przedstawić produkt alternatywny, bez prawa odszkodowania z tego tytułu.
12. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji zamówienia Wykonawca:
1) dostarczy Zamawiającemu listę osób skierowanych do świadczenia usługi sprzątania
dla WSSE w Warszawie wraz z informacją o podstawie do dysponowania zatrudnionymi osobami, potwierdzoną kopiami umów o pracę,
2) wskaże osobę wyznaczoną do nadzoru i koordynacji prac oraz kontaktów
z przedstawicielem Zamawiającego z podaniem jej nr telefonu kontaktowego,
13. Wykonawca w trakcie trwania umowy na każde wezwanie Zamawiającego przedstawi bieżące dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia jest wykonywany przez osoby zatrudnione na umowę o pracę.
14. W szczególności posiadanych za zgodność z oryginałem kopii umów o pracę, zanonimizowanych w sposób zapewniający ochronę danych osobowych (bez imion, nazwisk, adresów, PESELu pracowników); zaświadczeń właściwego oddziału ZUS, potwierdzających opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy oraz poświadczonych za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę
lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę
do ubezpieczeń (również zanonimizowanych). Zamawiający przewiduje możliwość powiadomienia inspekcji pracy w razie nabrania wątpliwości co do wypełnienia obowiązków związanych z zatrudnianiem na podstawie umowy o pracę.
15. Wykonawca zapewni odpowiednią ilość osób, nie mniej niż 12 zatrudnionych na pełen etat,
do świadczenia usługi:
1) sprzątania pomieszczeń w części biurowej oraz części magazynowej, sprzątania holi, schodów, sanitariatów w części biurowej, na bieżąco w godzinach pracy Zamawiającego, czyli od godz. 7.30 do 15.05;
2) sprzątania sali konferencyjnych oraz części laboratoryjnej wraz z sanitariatami po godzinach pracy Zamawiającego, czyli od godz. 1505 do godz. 2200 najpóźniej. (z wyłączeniem pomieszczeń, gdzie należy wykonać sprzątanie w godzinach pracy Zamawiającego),
3) utrzymania porządku na terenie nieruchomości przy ul. Żelaznej 79 i Nowogrodzkiej 82,
16. Zamawiający wymaga, aby minimum 12 osób (nie dotyczy osoby nadzorującej usługę sprzątania) wykonujące czynności sprzątania były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę
na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. Jeżeli osoby wykonujące czynności sprzątania zostaną zatrudnione na umowę o pracę w mniejszym wymiarze czasu pracy np. 3/4, 1/2 wymaga się zatrudnienia co najmniej takiej liczby osób, aby łącznie było 12 pełnych etatów.
17. Wykonawca na swój koszt zapewni:
1) środki ochrony osobistej i odzież ochronną tak, aby osoby wykonujące usługę sprzątania były jednolicie ubrane w estetyczne i czyste firmowe ubrania ochronne
oraz posiadały imienne identyfikatory.
UWAGA: Informujemy, że zmiana rodzaju ubrań przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia, będzie każdorazowo wymagała pisemnej zgody Zamawiającego;
2) środki techniczne i sprzęt czyszczący, dostosowane do rodzaju czyszczonej powierzchni, w tym profesjonalną maszynę czyszczącą (1 szt), przeznaczoną
do czyszczenia wszystkich rodzajów posadzek z możliwością codziennego użytkowania w obiekcie przy ul. Żelaznej 79;
3) preparaty antypoślizgowe na powierzchnie do pokrywania powłoką antypoślizgową, dostępne na rynku, zwiększające stałe bezpieczeństwo ruchu pieszego wewnątrz budynku, dobrze przylegające do podłogi, dostosowane do rodzaju nawierzchni;
4) wszelkie materiały i środki czystości, środki higieniczne oraz środki chemiczne
do zimowego utrzymania terenu tj. piasek, sól i inne środki przeciwślizgowe, w miarę potrzeby przez cały okres obowiązywania umowy, dostosowane do rodzaju powierzchni;
5) środki do mycia rąk ogólnego użytku i uzupełnianie środków higieniczno-sanitarnych
w sanitariatach tj.:
a) mydło w płynie, o dobrych właściwościach myjąco- pielęgnujących, zapobiegające nadmiernemu wysuszaniu skóry, przebadane dermatologicznie, neutralne PH 5,5 i posiadające atest PZH lub atest równoważny,
b) papier toaletowy w dużych rolkach, biały, miękki, nie pylący się, posiadający atest PZH lub atest równoważny, dostosowany rozmiarami do zainstalowanych pojemników firmy Merida (wizja lokalna),
c) ręczniki papierowe składane ”Z-Z”, białe, nie pylące, 1-warstwowe gofrowane, wodoutrwalone, posiadające atest PZH lub atest równoważny, dostosowane rozmiarami do zainstalowanych pojemników firmy Merida (wizja lokalna),
d) kostki lub zawieszki do wc i pisuarów o właściwościach czyszczących, odświeżających i zapobiegających powstawaniu osadu,
e) odświeżacz powietrza zapachowy w żelu,
f) odświeżacz powietrza w sprayu , skutecznie zwalczający nieprzyjemny zapach.
6) środki chemiczne do zimowego utrzymania terenu takie jak np. piasek, sól i inne środki przeciwślizgowe oraz pojemniki na te materiały.
Środki używane do zimowego utrzymania terenu powinny spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. 2005 nr 230 poz 1960);
7) środki dezynfekcyjne, myjąco-dezynfekujące niezbędne do wykonania zamówienia,
a środki do dezynfekcji rąk zapewnia Zamawiający, jako część procedury laboratoryjnej. Zamawiający dopuszcza preparaty o właściwościach dezynfekcyjnych wykorzystywanych do:
a) szybkiej dezynfekcji powierzchni i miejsc trudnodostępnych,
b) dezynfekcji przez zanurzenie oraz miejscowego usuwania z powierzchni zanieczyszczeń ludzkiego materiału biologicznego.
a) w celu zapewnienia nadzoru nad należytym wykonaniem przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca powołał osobę pełniącą funkcję koordynatora prac osób sprzątających. Obecność koordynatora, podczas realizacji przedmiotu zamówienia zapewnić ma prawidłową organizację pracy oraz codzienny nadzór nad jakością wykonywanych prac. Zamawiający wymaga, aby koordynator, w każdy roboczy dzień tygodnia w godzinach wskazanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym dokonywał szczegółowej kontroli jakości wykonywanych usług sprzątania. Wymaga się, aby ww. osoba zgłosiła swoją obecność do Kierownika Sekcji Administracji (budynek przy ul. Żelaznej 79), dokona obchodu całego obiektu oraz w razie konieczności, także terenów zewnętrznych.W tym czasie koordynator zobowiązany jest do bezpośredniego podejmowania prac/działań naprawczych w przypadku, gdy zostaną zgłoszone przez pracowników WSSE uwagi, co do jakości i sposobu sprzątania:
b) w poniedziałek, wtorek, środę w budynku przy ul. Żelaznej 79,
c) w czwartek, piątek w budynku przy ul. Nowogrodzkiej 82.
Czas pracy koordynatora stanowi kryterium oceny ofert.

18. Do oferty należy załączyć następujące próbki zgodne z opisem, punkt IV ust. 17 pkt 5 lit. b,c niniejszej SIWZ:
a) papieru toaletowego – do 5 szt. listków,
b) ręczników papierowych – do 5 szt. pojedynczych ręczników papierowych,
UWAGA
Wykonawca, z którym Zamawiający zawrze umowę będzie zobowiązany do wykonania usług sprzątania przy użyciu środków czystości, których wykaz załączy wraz z formularzem ofert, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.
19. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego przedstawi atesty, świadectwa lub karty charakterystyki używanych środków czystości i środków higienicznych;
20. Zmiana środków czystości dokonana przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia będzie każdorazowo wymagała pisemnej zgody Zamawiającego.
21. Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty ulotek/folderów środków czystości.
22. Wykonawca na żądanie Zamawiającego dostarczy na kolejny miesiąc harmonogram prac wykonywanych z częstotliwością rzadziej niż w każdym dniu roboczym (zgodnie z Zał. 2A, 2B,2C,2D) nie później niż do ostatniego dnia poprzedzającego miesiąca wykonania zamówienia, w formie uzgodnionej z Zamawiającym.
23. Przedmiot zamówienia Wykonawca realizuje z własnych środków finansowych, Zamawiający nie przewiduje zaliczek. Należność za wykonaną usługę będzie płatna na warunkach podanych w Istotnych postanowień umowy – Załącznik Nr 8 do SIWZ.
24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Zamawiającego i osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w związku z wykonywaniem zamówienia.
25. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze Istotnych postanowień umowy Załącznik nr 8 do SIWZ.

Make an offer


» Time limit for receipt of tenders

03.11.2020 | 10:00


» Location

ul. Żelazna 79
Warszawa 00-875
Województwo: mazowieckie
Polska


» Category assortment

  • Cleaning services

» Buyer data

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
ul. Żelazna 79
Warszawa 00-875
Województwo: mazowieckie
Polska


» Contact details

Available after sign in

Sign in